Kjærligheten er langmodig

Kjærligheten er langmodig Die Erkenntnis, dass der Handel mit Gal 5:22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet, avholdenhet. Paulus nevner kun ting som har med vårt sinnelag å gjøre og ikke en eneste konkret gjerning. Når Den. Hellige Ånd får formet vårt sinnelag så skapes disse fruktene som slik vises igjen i våre liv og  7. sep 2008 lelse, ved langmodighet, ved mildhet og saktmodig- het og ved oppriktig kjærlighet, … uten hykleri og uten svik» (L&p 121:41-42; uthevelse tilføyd). Det har alltid vært et fantastisk vitnesbyrd for meg om profeten Josephs storhet og alle våre profeters storhet, herunder og spesielt verdens Frelser i sin prakt, at Det er altså Kristi kjærlighet i oss som er selve livs-stemplet. Når vi blir født av Gud, blir Kristi kjærlighet utøst i våre hjerter, og vi blir tydelig livsstemplet. uforsonlighet, mangel på langmodighet, personsanseelse, misunnelse, avind, partier, trettesyke, mangel på fredsommelighet, ubarmhjertighet, havesyke, vellevnet,  finn venner zyroTenk, hvor mange store og avskyelige synder som i denne lange tid har prøvd og trettet Hans langmodighet! Min sjel! hvor har ikke Guds tålmodighet vært stor imot deg, da du i din uomvendte tilstand vandret bort fra Hans hjord? med hvilken utrettelig kjærlighet gikk Han da ikke etter deg? til tross for all din egensindighet  chat online londonFor den sanne Gud er barmhjertig og langmodig - ja, så langmodig at mennesker går i rette med ham for det! Hvorfor stopper du ikke djevelskapen, Gud? roper utålmodige mennesker - noen som er så altfor trygg på at de selv da skulle gå klar den Allmektiges ransakende blikk. Kjærligheten tåler alt! (13,7).4. feb 2011 Jeg vidner for Gud og Kristus Jesus, som skal dømme levende og døde, og ved hans åpenbarelse og hans rike; Forkynn ordet, vær rede i tide og utide, overbevis, irettesett, forman med all langmodighet og lære! For det skal komme en tid da de ikke skal tåle den sunde lære, men efter sine egne lyster ta sig 

Nåde og omsorg - kristen-ressurs

Når jeg kan gjøre alle disse tingene til tross for mine følelser, uavhengig av hva de andre gjør, så er det kjærlighet. Jeg føler meg ikke kjærlig når jeg fristes til sinne, til utålmodighet, til å søke mitt eget, til å tro det verste, til å gi opp noen. Men når jeg benekter disse følelsene og fryder meg, er langmodig, ydmyker meg, bærer  huckleberry finn publication date nb Legg merke til de mange måtene vi kan gjøre det på: «Kjærligheten er langmodig og vennlig. sv Jean de Dieu Mugabo, en glad och omtänksam broder, började studera med Jehovas vittnen 1982. JW_2017_12. nb Jean de Dieu Mugabo, en omtenksom bror med godt humør, begynte å studere sammen med Jehovas  samliv utroskap ("Forlat oss vår skyld, som vi forlater våre skyldnere") Når vi er nådige mot hverandre, vil det bli et fellesskap preget av tilgivelse og kjærlighet. Vi trenger mye nåde ikke bare av Herren, men også av Nådig og barmhjertig er Herren, langmodig og rik på miskunn." (Sal. 145,8) Vi preges av dem vi er mye sammen med.

Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, tøffel 7. jan 2017 Det er de som hevder at Guds vrede over Jesus på korset ikke er forenlig med Guds kjærlighet. Disse vil ha et stort Bibelen lærer oss at Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere. (Rom 5.8). For Jesu Kristi skyld, ha langmodighet med meg. Tilgi meg alle mine  test av datingsider danmark Kjærlighetens omveier (Heftet) av forfatter Berit Elisabeth Sandviken. Romanserier. Pris kr 90 (spar kr 13).

nysgjerrighet - Rimordbok (nødrimordbok) - søk etter ord som rimer

”Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet, avholdenhet.” (Gal 5:22). Se på denne teksten fra Guds Ord. Finner du noen av disse fruktene på grenen som du utgjør? Grenene på mitt frukttunge plommetre bøyer seg mot jorden, og nå om dagene faller det noe frukt ned  Folk tror kjærlighet kun er følelser, forelskelse og sex. Men Paulus forklarar ganske godt hva kjærlighet er, eks kjærligheten er langmodig. Når barna er ulydig og man må være langmodig. Hvordan er det følelsene? Ikke akkurat så gode, men man må ikke falle ut av kjærligheten av den grunn. Legger ved en link om bibelen  kontaktannonser.no reviewFor jeg visste at du er en nådig og barmhjertig Gud, langmodig og rik på miskunn, så du angrer det onde. Så ta nå, Herre, mitt liv! For jeg vil heller dø enn leve.» Hvorfor denne reaksjonen? Hvorfor så sint? Jeg tror svaret er: Jonas kom til å få ødelagt sitt gode navn og rykte som profet. Han hadde forkynt at Ninive skulle gå De pynter hus og eiendom med stas av alle slag,. men vet så vel at ikke Rom, ble bygget på en dag. Og over deres dør skal stå: I godt og ondt vær tro! da vil det vonde aldri nå, De lykkelig to! Kjærligheten er langmodig, er velvilling;. kjærligheten bærer ikke avind,. kjærligheten brammer ikke, oppblåses ikke.

Kjærligheten er langmodig

Norsk Portugisisk Bibel: Bibelen 1930 - Almeida Recebida 1848 - Google Books Result

Kjærligheten er langmodig 9 Paulus viste at kjærlighet og langmodighet er nær forbundet, da han skrev: «Kjærligheten er langmodig.» (1. Korinter 13: 4) Bibelkommentatoren Albert Barnes mener at Paulus kan ha understreket dette i betraktning av den strid som hersket i den kristne menighet i Korint. (1. Korinter 1: 11, 12) Barnes sier: «Det ordet [for  dating i stavangerFor en tid tilbake leste jeg en liten bok som hadde tittelen:"Det største i verden".--Den inneholdt en forelesning om 1 :13. "(Kjærlighetens Høysang). Om du har tilgang til en bibel- gjør deg selv den store tjeneste og les dette kapitlet!---Forfatteren sier på slutten av sin forelesning følgende:"Hvor mange av dere vil gå  date line island12. jan 2011 I diktsamlingen ”Profeten” prøver Kahlil Gibran å forklare begrepet kjærlighet ved hjelp av filosofi, og sier følgende: ”Kjærligheten gir ingenting annet enn seg selv, og tar ingenting annet enn fra seg selv”. Dette er tunge ord som setter krav til leserens egne fortolkningsevner. Den eksakte vitenskapen eller 23. okt 2015 Min Gud er kjærleg, nådig, mild og langmodig. Min Guds ord er sanning, det .. Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over  elske little styleKorinterbrev 13, 4-8 og 13: ”Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, oppblåses ikke, den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer ikke på det onde; den gleder seg ikke over urettferdighet, men gleder seg ved sannhet; den utholder alt, tror alt, 

3 Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. 4 Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, 5 den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer  3 Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. 4 Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, 5 den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer  hva skyldes sukker i urin 25. okt 2017 I mellomperiodene der vi gjør feil, synder og faller, da synker Guds kjærlighet ned til nivået på tross av, og vi gjør derfor rett i å føle oss like små som syndene er .. Ham stilte Gud til skue i hans blod som en nådestol ved troen, for å vise sin rettferdighet, fordi han i sin langmodighet hadde båret over med de  ”Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, ydmykhet, avholdenhet. Mot slik er loven ikke” Gal 5,22. Det er kjærligheten til Gud og mennesker. Denne kjærligheten er den mest fantastiske form for kjærlighet. Den har fått navnet agape på gresk. Agape er et ord for den fullkomne Og om jeg eier profetisk gave og kjenner alle hemmeligheter og all kunnskap, og om jeg har all tro, så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. Kjærligheten er langmodig 

Kjærligheten er langmodig

Johannes 4,8. ”Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet.” Gud er en nådens gud. Det står i Bibelen, Salmene 86,15. ”Men du, Herre Gud, er barmhjertig og nådig, langmodig og rik på miskunn og troskap.” Gud er upartisk og rettferdig. Det står i Bibelen, Apostlenes Gjerninger 10,34-35. ”Peter begynte  damer oslo jobb14. sep 2016 i kapitel 19: «Et menneskes klokskap gjør ham langmodig». Det vil Dagfinn kanskje trenge både som far, ektemann, prest og prost. Som pedagog dras tankene til 1. korinter brev og kjærlighetskapitelet der kjærligheten omtales som tålmodig, velvillig, misunner ikke, skryter ikke, gjør ikke noe usømmelig,  tøff parkasDet kan hende at vi blir fristet til å rettferdiggjøre våre handlinger ved å tro at målet berettiger midlene. Vi tror kanskje også at å være kontrollerende, manipulerende og streng vil være til beste for andre. Slik er det ikke, for Herren har gjort det klart at “Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, 

Kjærligheten er langmodig, er velvilling; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, oppblåses ikke. Den utholder alt, tror alt, håper"1 Jeg, som er fange i Herren, formaner dere da til å vandre verdig det kall som dere ble kalt med, 2 med all ydmykhet og mildhet, med langmodighet, så dere bærer over med hverandre i kjærlighet, 3 og legger vinn på å bevare Åndens enhet i fredens bånd! 4 Det er ett legeme og én Ånd, slik som dere ble kalt i ett håp ved  14. jan 2011 Og Luther sier her at det hadde vært nok å bare nevne kjærligheten, for ”kjærligheten utbrer seg og fordeler seg i alle Åndens frukter” og viser til 1. Kor. . Langmodighet er ”en slik dyd at man i lang tid kan ha tålmodighet, slik at man ikke bare lir og tåler vondt, ulykke, urett, men også lenge holder dem til det  kjæresten min tar ikke initiativ Barmhjertigheten er også ikke midlertidig, kortvarig. Den bør ikke være valgfritt, fordi den er en guddommelig nåde, en dyd som oppnås over tid, gjennom praksis, askese, særlig gjennom kjærlighet. Kjærligheten er langmodig, den er velvillig, den kjenner ikke misunnelse; kjærligheten skryter ikke og brauter ikke; den går Tilgivelsens Makt. ”Et menneskes klokskap gjør ham langmodig, og det er en ære at han overser krenkelser.” (Ordspråkene 19:11 fra 1988 oversettelsen Norsk Bibel). ”Et menneskes visdom gjør ham sen til vrede, og det er hans ære å tilgi en overtredelse.” (Ordspråkene 19:11 fra King James oversettelsen). Jeg vil gjerne 

3. aug 2016 Mennesket er godt. Vi er gode, utålmodige, langmodige, streite, skeive, utdannede og selvlærte. Vi er guddommelige og vi er vårt gudsbilde. Om så bare som ateister, agnostikere som tror på menneskeheten. Nedtynget av våre erfaringer, glemmer vi ofte godheten, empatien og kjærligheten som ligger i Og der var ingen annen grunn til dette enn Guds egen frie, uforskyldte kjærlighet, slik Kristus sier det: Så (høyt) har Gud elsket verden. Uansett hvor en søker etter svar, kan For å vise sin rettferdighet, fordi Gud i sin langmodighet hadde båret over med de synder som var gjort tidligere. Rom 3;25. Det som her menes med  15. feb 2015 13,1-7. 1. Kjærlighet: Søker ikke sitt eget, er ikke selvisk eller selvsentrert. 2. Glede: Kjærligheten gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannhet. 3. Fred: Kjærligheten blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 4. Overbærenhet: Kjærligheten er overbærende, den blir stående, er langmodig. 5. venner grønland oslo hurtighet huslighet hyppighet høflighet hørlighet idighet ivrighet jævlighet karrighet kinkighet kjærlighet kjølighet kjønnslighet klebrighet kløktighet kroppslighet kummerlighet kunstferdighet kursvarighet kvinnelighet kvitaktighet landflyktighet landrettighet langmodighet langsiktighet langvarighet latterlighet lausaktighet Livet ditt vil bli fylt med de frukter som beskrives i Gal 5:22-23: «Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet, saktmodighet, selvtukt.» Dette er ikke noe vi selv kan arbeide for å fremelske, vi får dem alle som gaver. Det eneste vi må gjøre er å leve nære til Jesus. Da vil Den Hellige 

Underordnelse – underkastelse | Ordets Lys

Kjærligheten er langmodig

8. mar 1999 Den måten Gud ønsker at vi skal kjenne Hans herlighet på, er gjennom åpenbaringen av Hans store kjærlighet mot menneskeheten. Og det er akkurat det Han åpenbarte for Moses: "Herren er en barmhjertig og nådig Gud, langmodig og rik på nåde og sannhet. Han lar miskunn vare i tusen ledd.

31. mar 2016 Det gode med Gud, er at Han lar seg ikke distrahere av slike ting, han er like full av kjærlighet uansett, og vi som er hans barn, trenger ikke ta på vei vi heller. Gud tåler sinte mennesker, fordi han i tillegg er langmodig, og vil gjerne gi oss en mulighet til. Vi for alle vill som sauer, sier bibelen, og det har Gud Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer ikke på det onde; den gleder sig ikke over urettferdighet, men gleder sig ved sannhet; den utholder alt, tror alt, håper alt,  sukker coca cola I Gal 5,22-23 skriver Paulus om Åndens frukt: "Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet,ydmykhet og selvbeherskelse." Etter kjærlighet og glede nevner Paulus flere eksempler på Åndens frukt. Dette er altså sider som preger de som "vandrer i Ånden", eller lever knyttet til Jesus. single course oslo university 5:20 avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, kiv, avind, vrede, stridigheter, tvedrakt, partier,. 5:21 misunnelse, mord, drikk, svir og annet slikt; om dette sier jeg eder forut, likesom jeg og forut har sagt, at de som gjør sådant, skal ikke arve Guds rike. 5:22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, Kjærlighet Kjenner Verken Misunnelse Eller Sjalusi. Kjærlighet er Ikke Fremover og selvhevdende, og heller Ikke brautende og innbilsk. Verden Norsk Bibel Kjærligheten er tålmodig, er velvillig; Kjærlighet Ikke misunne. Kjærlighet skryter Ikke, eh Ikke stolt,. Youngs Literal Translation Kjærligheten er langmodig, Det er snill,  Og om jeg eier profetisk gave og kjenner alle hemmeligheter og all kunnskap, og om jeg har all tro, så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. Kjærligheten er langmodig 2. okt 2010 Det er på oss det henger frukt (kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet og avholdenhet. (Se Gal. 5,22). Hvis vi skjærer av grenene på et epletre om våren, slik at bare stammen står igjen, hvor mange epler får vi? Ingen! Hvorfor? Fordi frukten vokser på grenene, og fordi 

Forventningen om Jesu gjenkomst og broderkjærligheten

Kjærligheten er langmodig 3. des 2017 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet, saktmodighet, selvtukt. Loven er ikke imot slike. Gal 5:22-23. Det er litt av en liste! Alt dette er Åndens frukt. Jeg er glad for at det ikke står at det er min frukt, for jeg tror nok jeg har noe å strekke meg mot her. Dette er 

3. aug 2013 3 Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. 4 Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, 5 den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir 8. mar 2015 Alle snakker om kjærlighet i dag, politikere og kristne og vi må vise toleranse ! Men hvor mange snakker om frukt som varer ,som manifesterer Jesus, Gud sine karakteregenskaper i oss ! Glede = Samme gleden som er i Gud Fred= Overnaturlig, ikke av denne verden. Langmodighet = Overnaturlig  møteplassen horten De er: ekteskapsbrudd, hor, urenhet, skamløs utukt,. 21 Om disse gjerningene sier jeg dere nå på forhånd, slik som jeg også sa til dere tidligere, at de som gjør slikt, skal ikke arve Guds rike. Gal 5:22-26 22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet, 23 saktmodighet, selvtukt. kristen date you For eksempel, gjennom Det Gamle Testamente er Gud erklært å være en "barmhjertig og nådig Gud, langmodig og rik på kjærlighet og trofasthet," (2. Mosebok 34:6; Nummer 14:18; 5. Mosebok 4:31; Nehemja 9: 17; Salmene 86,5, 15; 108:4, 145:8; Joel 2:13). Men i Det Nye Testamente, er Guds kjærlighet og godhet og 

På Sinai taler Gud til Moses om seg selv: ”Herren er en barmhjertig og nådig Gud, langmodig og rik på miskunn og sannhet…han tilgir synd og skyld og brott” (2 barmhjertighet og tilgivelse er to sider av samme sak, og hans ”barmhjertighet er alltid større enn vår synd, og ingen kan sette grenser for Guds kjærlighet som Kjærlighet gjør ikke sin neste vondt. Av Birgitte Nielsen, 26.02.2004. Jeg er alltid i Herrens nærvær, uansett om det er utenfor eller innenfor kirken. Mange mennesker har veldig strenge regler for klesdrakt når de går i kirken, men som jeg ser på det er kirken meg. Jeg er Guds hus og der inne skal det sannelig være rent og  dating uten en tråd usa 30. okt 2008 "Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet, saktmodighet, selvtukt." Det er interessant at apostelen nevner kjærligheten først. Kjærligheten er den egentlige frukten, de andre han navner, er ulike sider ved den sanne kjærligheten. Kjærligheten er den første og  what's a samboer Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet, avholdenhet;

Kapitel. kjærlighet er den ypverfte Gabe; om man havde andre Staver .q itte denne, var man dog Sntet, 1~3z ben ha' herlige ügenífaber, 4-7; den blivet reb, naar andre "aber .pDøre, 3-13. *1. Om jeg taler da gavner det mig Intet. 4. cherligheden er langmodig, er velvillig; chexltgkyeden bærer itte Nid; K1cecl1gheden er Den hellige apostel Paulus tegner et enestående bilde av kjærligheten: ”Kjærligheten er langmodig, den er velvillig, den kjenner ikke misunnelse; kjærligheten skryter ikke og brauter ikke; den går ikke usømmelig frem, søker ikke å fremme sitt eget; den blir ikke heftig og bitter, og gjemmer ikke på andres ondskap; den  gay dating mumbai Kjærlighetens første bud er å lytte [Paul Tillich] -------------------. Kjærlighet kan ikke slukkes av vannflom, og elver kan ikke skylle den bort. [Salomos høysang 8:7] ----------------. Kjærligheten er langmodig, er velvilling; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, oppblåses ikke. Den utholder alt, tror alt, håper alt,  r vennerable download 21. jan 2009 Jeg må si at når jeg leser nedover siden så blir jeg aldeles rørt og våt i øynene, det var så godt å se at så mange har de rette tanker om kjærligheten. Ja, kjærligheten er langmodig, er velvillig, kjærligheten bærer ikke nid, kjærligheten er ikke fremfusende, oppblåses ikke; den er ikke usømmelig, søker ikke 

Har du åndelig kjærlighet? Du kan kikke på deg selv gjennom definisjonen av åndelig kjærlighet som en finner i 1. Korinterne 13:4-7. Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opp blåses ikke, den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer ikke 1. aug 2017 Kjærligheten er langmodig, den er velvillig, den kjenner ikke misunnelse; kjærligheten skryter ikke og brauter ikke, den går ikke usømmelig frem, søker ikke å fremme sitt eget; den blir ikke heftig og bitter, og gjemmer ikke på andres ondskap; den gleder seg aldri over urett, men gleder seg ved sannheten. slette profil sukker gratis 29. okt 2017 Den langmodige egtemand reagerer efterhaanden mot disse besøk; han kjøper en landstryker til at lage en obskøn elskovsvise om forholdet til Steingerd, og denne vise indbilder han saa Steingerd at Kormak gjorde. Dermed er hendes hat vakt, og de to skilt ad. Men Kormak faar nyss om saken, forklarer  sjelevenn på fransk 7. mai 1997 12 Iklæ eder da, som Guds utvalgte, hellige og elskede, inderlig barmhjertighet, godhet, ydmykhet, saktmodighet, langmodighet, 13 så I tåler hverandre og tilgir hverandre om nogen har klagemål imot nogen; som Kristus har tilgitt eder, således og I! 14 Men over alt dette iklæ eder kjærligheten, som er 

Pluto online-bibel

Brev Til Korinterne 13 :4 nor Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, nyn Kjærleiken er langmodig, er velviljug; kjærleiken ovundast ikkje; kjærleiken briskar seg ikkje, blæs seg ikkje upp; Paulus 1. Brev Til Korinterne 13 :5 nor den gjør intet usømmelig, 5. des 2012 Da blir kjærlighet til misunnelse og sjalusi, pasjon til begjær og ambisjon til hovmod og stolthet. For om kjærligheten i sine beste øyeblikk kan nå opp til den beskrivelsen, er hverdagen at utålmodigheten, uvilligheten og hovmodet, og dens nære slektning For Jesu Kristi skyld ha langmodighet med meg. hva er c date youtube Og om jeg eier profetisk gave og kjenner alle hemmeligheter og all kunnskap, og om jeg har all tro, så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. Kjærligheten er langmodig  27. mar 2010 Og vår Herres nåde ble overmåte rik med tro og kjærlighet i Kristus Jesus. Det er et troverdig ord, fullt verdt å motta: Kristus Jesus kom til verden for å frelse syndere, og blant dem er jeg den største. Men jeg fikk miskunn, for at Jesus Kristus på meg først kunne vise hele sin langmodighet, til et forbilde for 11. sep 2012 Men i virkeligheten er kjærligheten og viljen til å være forløsningens Gud det dypeste i Guds hellighet. ut sitt navn for Moses og taler om sin trofaste miskunn mot tusen ledd, men også om dommen over synden: "Herren, Herren er en barmhjertig og nådig Gud, langmodig og rik på miskunn og sannhet.

16. jan 2015 Var det kanskje en grensesprengende kamp som resulterte i de vakre ordene: ”Venn, hvorfor er du her?, ord som ble sagt i den guddommelige kjærlighetens tålmodighet og langmodighet? (Matt.26, 50). Og de enda vakrere ord:”Fader, forlat dem/ for de vet ikke hva de gjør” (Luk. 23, 34). Og hvordan hadde 2. apr 2001 Men når alle har Kristi sinnelag og hans kjærlighet, den som tåler alt, vil det være lett å holde ut med hverandre, tåle og tilgi hverandre og bære hverandres skrøpeligheter – og holde ved med å dele Guds ord og formane hverandre, med all langmodighet og lære – med Jesus som eneste hersker og herre  t menneke schijndel Kjærligheten oppblåses ikke. Kiærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, oppblåser ikke, den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer ikke på det onde. - 1 Kor. 13, 4. 5. Mange har en livaktig, vanhellig overfølsomhet, som får dem til stadig å  Bibelen omtaler ni personlige egenskaper som kalles Åndens frukt. De er: «Kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet, saktmodighet, avholdenhet.» Disse ni er som klokkeslagene ved avslutningen av en gudstjeneste: markante og vakre. I dag vil jeg ta fram den fjerde av Åndens frukt: langmodighet.29. mar 2016 Som er gode varme ord, men for meg burde to begrep til vært med, nemlig kjærlighet og tålmodighet. Tålmodighet er en nødvendighet i endringsarbeid med traumeutsatte barn da endring tar tid, derfor vil jeg heller bruke et mer forklarende begrep enn tålmodighet nemlig langmodighet, altså tålmodighet 

Kjærligheten er langmodig

(Er et bibelsk ordtak hentet fra Ordspråkerne 25:11. Bibelen sier kjærligheten langmodig og vennlig, tåler alt og utholder alt, kjærlighten søker ikke sit eget og sparer ikke det onde. (1. Korinter 13:4-7) En slik kjærlighte vill være drømmen - finnes det mulighet å oppleve ekte kjærlighet? Ja jeg tror det, men at det må litt jobb 

En vakker beskrivelse av denne kjærligheten lyder: «Kjærligheten er langmodig og vennlig. Kjærligheten er ikke skinnsyk, den skryter ikke, blir ikke oppblåst, oppfører seg ikke usømmelig, søker ikke sine egne interesser, blir ikke opphisset. Den holder ikke regnskap med krenkelsen. Den gleder seg ikke over urettferdighet, Han har selv uttalt seg om sin uendelige kjærlighet og miskunnhet. Da Moses ba: «La meg da få se din herlighet!» svarte Herren: «Jeg vil gå forbi deg i all min godhet.» Dette er hans herlighet. Herren gikk forbi Moses og ropte: «Herren, Herren er en barmhjertig og nådig Gud, langmodig og rik på miskunn og sannhet! 26. aug 2016 Videre sier bibelen at; «Herren Gud er barmhjertig, nådig, og langmodig og rik på godhet og sannhet» (2 mosebok 34:6). Og jo mer man leser bibelen (gjør den om til en del av hverdagens vår), jo mer vil man også forstå hvor god Han faktisk er; at Guds karakter virkelig er kjærlighet. Noe bibelen snakker Gud gir deg kvaliteten av Langmodighet, som en av Åndens frukter. handicap dating canada Fredag. 18:00 Dørene åpner. 19:00 Kveldsmat. 20:00 Kveldsmøte v/Marta Ingolfsdottir. 22:00 iring. 00:00 Ro. Lørdag. 09:15 Vekking. 10:00 Frokost. 11:00 Bibeltime. 11:45 Smågrupper. 12:30 Aktiviteter. 14:00 Middag. 14:30 Aktiviteter. 18:00 Kveldsmat. 18:30 Aktiviteter. 20:00 Kveldsmøte v/Marta Ingolfsdottir. deilige damer uten undertøy kjærlighet. Han vokter oss natt og dag mot all fare. Gud er nådig. Han tilgir oss syndene ikke bare en gang, men igjen og igjen. Vi faller, vi gjør opprør, men Gud tilgir. Ta gudstjenesten og tell etter hvor mange ganger han har tilgitt deg dine synder. Det er en kontinuerlig handling fra Guds side. Han er langmodig og tålmodig.

1. Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg en lydende malm eller en klingende bjelle. 4. Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, 3 Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. 4 Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke,. 5 den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer  24. aug 2010 For eksempel dette: Ikle dere inderlig barmhjertighet, godhet, ydmykhet, saktmodighet og langmodighet. Vær overbærende med hverandre og tilgi fremfor alt dette: Ikle dere kjærligheten. Nå skal ikke jeg skryte på meg alt for mye av disse gode egenskapene, men jeg skulle gjerne kunne 14 Og vår Herres nåde ble overmåte rik med tro og kjærlighet i Kristus Jesus. 15 Det er et troverdig ord, fullt verdt å motta: Kristus Jesus kom til verden for å frelse syndere, og blant dem er jeg den største. 16 Men jeg fikk miskunn, for at Jesus Kristus på meg først kunne vise hele sin langmodighet, til et forbilde for dem som  samleie før eggløsning Og om jeg gir til føde for fattige alt det jeg eier, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke har kjærlighet, da gagner det mig intet. 4. Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke,. 5. den gjør intet usømmelig, søker ikke sitt eget, blir ikke bitter, gjemmer  forholdsregler Gal.5,22-23: 22Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet, 23saktmodighet, selvtukt. Loven er ikke imot slike. Da jeg «oppdaget» disse versene, fikk jeg en lengsel etter å leve etter det som står her. Jeg begynte å søke Herren for å få en forståelse av dette. Det tok en tid før Den 

Les Bibelen på Internett-versjonen med norsk Det Norsk Bibelselskap 1930 utgivelse. Valg av vers å lese og dele frelse, tilgivelse, kjærlighet, rettferdighet, helse.25. feb 2017 «Jeg formaner dere altså, jeg som er fange for Herrens skyld, at dere vandrer verdig for det kall dere er kalt med, med all ydmykhet og mildhet, med langmodighet, så dere bærer over med hverandre i kjærlighet, og legger vinn på å bevare Åndens enhet i fredens sambånd.» Ef 4,1-3. NORGE SKAL FYLLES  12. jun 2011 Kjærligheten er langmodig og vennlig. Kjærligheten er ikke skinnsyk, den skryter ikke, blir ikke oppblåst, oppfører seg ikke usømmelig, søker ikke sine egne interesser, blir ikke opphisset. Den holder ikke regnskap med krenkelsen. Den gleder seg ikke over urettferdighet, men gleder seg ved sannheten.Kjærligheten er langmodig, er velvillig; kjærligheten bærer ikke avind, kjærligheten brammer ikke, opblåses ikke, Dansk (1917 / 1931) Kærligheden er langmodig, er velvillig; Kærligheden bærer ikke Nid; Kærligheden praler ikke, opblæses ikke, Svenska (1917) Kärleken är tålig och mild. Kärleken avundas icke, kärleken  k polske damer søker norske menning 2. nov 2004 Og mitt legeme jeg brenner om jeg ei har kjærlighet. Kjærligheten er rettferdig, bærer ikke nag og nid, Aldri usann og uverdig, den består til evig tid. Om jeg evner å fortelle alt jeg kan og alt jeg vet, Er jeg kun en klangfull bjelle om jeg mangler kjærlighet. Kjærlighet tror og tåler, er langmodig, håper alt, hei sjekkeside som tilgir synder, som godtar omvendelse, som er streng med straffen, som er langmodig., Forgiver of sin, and Acceptor of repentance severe in chastisement, Lord of Power., , , Translation, human translation, automatic translation.

Kjærligheten er langmodig